|
Konspekt lekcji koszykówki
|
Od 01.01.2015 odwiedzono tę wizytówkę 10070 razy.
Chcesz zwiększyć zainteresowanie Twoją jednostką?
Zaprezentuj w naszym informatorze swoją jednostkę ->>>
|
|
* szkolnictwo.pl - najpopularniejszy informator edukacyjny - 1,5 mln użytkowników miesięcznie
Platforma Edukacyjna - gotowe opracowania lekcji oraz testów.
Konspekt lekcji otwartej z piłki koszykowej z wykorzystaniem gier i zabaw.
Temat: Doskonalenie w formie gier i zabaw wybranych elementów technicznych z piłki koszykowej.
Prowadzący: Grzegorz Urbańczyk
Data: 20.01.2006 Klasa: VI b, VI c
Miejsce ćwiczeń: sala gimnastyczna
Czas trwania: 45 min
Przybory: pachołki, piłki do koszykówki, piłki do siatkówki, hula hop, szarfy, ręczniki, kosz na piłki
|
Zadania w zakresie:
a) Umiejętności: doskonalenie wybranych elementów technicznych z piłki koszykowej b) Motoryczność: koordynacja ruchowa c) Wiadomości: nauka pomiaru tętna i jego właściwa interpretacja d) Akcent wychowawczy: dyscyplina w grupie, bezpieczeństwo w czasie ćwiczeń
|
Część lekcji
|
Tok lekcji
|
Zadania szczegółowe
|
Czas
|
Uwagi
|
I część wstępna lekcji
|
1. Zorganizowanie grupy, sprawdzenie zdolności do zajęć
2. Motywacja do zajęć
3. Rozgrzewka, profilaktyka, psychomotoryka
|
- Zbiórka, sprawdzenie obecności i gotowości do zajęć, okrzyk sportowy
- Podanie tematu lekcji, uświadomienie uczniom konieczności opanowania elementów technicznych w celu późniejszego ich wykorzystania podczas gry właściwej
1. Zabawa: „Ruchomy cel” Uczniowie w podziale na 2 zespoły starają się przez 1min zbić jak największą liczbę przeciwników 2. Trucht dookoła sali gimnastycznej 3. W truchcie: · Podrzut i złapanie piłki · Podrzut i złapanie piłki w wyskoku · Krążenie piłką wokół bioder w jedna i drugą stronę · Kozłowanie ręką prawą i lewą · Przerzucanie piłki z prawej do lewej ręki łukiem · Prowadzenie piłki raz prawą, raz lewą nogą 4. W marszu: · Ściskanie piłki przed klatką piersiową · RR z piłką w górze, na sygnał zatrzymanie ze skłonem T. w przód i dotknięciem piłką podłoża · Marsz z wypadami jednonóż i jednoczesnym toczeniem piłki z reki do reki pod noga wykroczną · „Kaczy chód” z kozłowaniem piłki 5. W staniu: · Odbicia piłki o podłoże tak aby piłka uniosła się jak najwyżej · W rozkroku trzymając piłkę między nogami zmiana ustawienia RR 6. W przysiadzie podpartym wyskok w górę z przeniesieniem piłki nad głowę i powrót do przysiadu z dotknięciem piłką o podłoże 7. W klęku rozkrocznym skrętoskłon i pozostawienie piłki z tyłu między nogami 8. W siadzie rozkrocznym toczenie piłki wokół NN 9. W siadzie rozkrocznym próba podbicia piłki do kozłowania 10. W leżeniu tyłem przy drabinkach skłony tułowia z dotknięciem piłką drabinki 11. W leżeniu przodem przy drabinkach unoszenie tułowia w tył z jednoczesnym przetaczaniem piłki z ręki do ręki 12. Konkurs „kto najdalej” przy drabinkach
|
2 min.
|
Ustawienie w szeregu
Ustawienie po okręgu
W truchcie nauczyciel rozdaje uczniom piłki z kosza
Ćwiczenia w marszu dookoła Sali gimnastycznej
Po odbiciu chwyt piłki
Odbiór piłki skrętoskłon w drugą stronę
Uczniowie dmuchają w piłkę. Nauczyciel ocenia kogo piłka potoczy się najdalej. |
II część główna lekcji
|
4. Kształtowanie umiejętności, doskonalenie sprawności motorycznej
|
1. Zabawa „traf w piętę” w ustawieniu parami
2. „Pełne pudło”
3. „Złap piłkę” Uczniowie kolejno odliczają w ustawieniu po okręgu. Jeden podrzuca piłkę do góry wywołując dowolny numer, który musi złapać piłkę 4. „Piłka o ścianę” w określonym czasie uczniowie odbijając o ścianę mają wykonać jak największą liczbę podań i chwytów 5. „Kto najdalej poda i złapie piłkę” Uczniowie w ustawieniu w szeregu podają piłkę górą i starają się ją złapać zanim upadnie na ziemię 6. „Król dryblingu” Uczniowie nawzajem wybijają sobie piłkę w trakcie kozłowania 7. „Wybij piłkę nogą” 8. „Piłką do celu” Uczniowie w podziale na 2 zespoły starają się trafić piłką podając ją sprzed klatki piersiowej w ustawione w pewnej odległości pachołki. Gra na czas 9. „Sztafeta z dwukrotnym kozłowaniem” Jeden uczeń kozłując zostawia piłki w dwóch kołach drugi przynosi piłki kozłując na linię startu 10. „Do 8 koszy” W ustawieniu naprzeciwko 2 koszy, na sygnał drużyna stara się jak najszybciej trafić 10 koszy po kozłowaniu i zatrzymaniu się przed koszem w dowolny sposób (1 tempo, 2 tempa, rzut po kozłowaniu) 11. „Rzuty z ręcznikiem” w parach 12. Gra szkolna w piłkę koszykową
|
|
Uczniowie starają się nawzajem trafić w piętę
Strażnik stara się wyrzucić wszystkie piłki z pudła, uczniowie je tam wrzucają
|
III część końcowa lekcji
|
5. Uspokojenie organizmu
6. Czynności organizacyjne 7. Nastawienie do samodzielnej pracy
|
· Zadanie : uformować z ciał ćwiczących napis: SP 1
· Zbiórka, omówienie zajęć, wystawienie ocen · Zachęcenie do doskonalenia poznanych elementów technicznych na zajęciach dodatkowych SKS i w czasie wolnym
· · |
2 min.
|
Na środku sali gimnastycznej
Na linii końcowej
|
Opracował: Grzegorz Urbańczyk
|
Umieść poniższy link na swojej stronie aby wzmocnić promocję tej jednostki oraz jej pozycjonowanie w wyszukiwarkach internetowych:
X
Zarejestruj się lub zaloguj,
aby mieć pełny dostęp do serwisu edukacyjnego.
www.szkolnictwo.pl
e-mail: zmiany@szkolnictwo.pl - największy w Polsce katalog szkół - ponad 1 mln użytkowników miesięcznie
Nauczycielu! Bezpłatne, interaktywne lekcje i testy oraz prezentacje w PowerPoint`cie --> www.szkolnictwo.pl (w zakładce "Nauka").
|
|
|